Kurset henvender sig til animatorer, som har erfaring med mere klassiske animationsteknikker (2D, stop motion, Flash, etc.) samt animationsinstruktører, illustratorer eller storyboard artists, som gerne vil lære at mestre 3D-karakteranimation.
Under ledelse af en række internationale gæsteundervisere, som alle er professionelle animatorer, vil deltagerne blive introduceret til Maya software og 3D-animation gennem en række øvelser, som er designet med henblik på at overføre klassiske 2D-animations principper til en 3D-platform. Kurset tager udgangspunkt i kropsfunktioner og karakterernes fysiske bevægelse og fortsætter med mere avancerede aspekter som karakterskuespil og lip sync. Kurset afsluttes med 4-ugers projekt, hvor deltagerne skal lave en 20-30 sekunders "showreel masterpiece", f.eks. en animeret scene, intro til et computerspil, etc. Se tidligere deltageres projekter.
De internationale gæsteundervisere tæller denne gang bl.a.:
- Drifa Benseghir (FR), animator og supervisor (Def2shoot, Polygon Pictures, OLM Digital)
- Robert Bennett (USA) acting teacher/director ( Gobelins, Supinfocom, Disney)
- Frederik Vallentin Bjerre-Poulsen (DK), CG Artist (IO Interactive)
- Fredrick Fassé (CAN), Lead Animation Supervisor (Atomic Cartoons)
Tid og sted
Kurset foregår på engelsk og afholdes af The Animation Workshop i Viborg fra den 20. februar – 9. juni 2017.
Kursusafgift: 2800 EUR (20.860 DKK). The Animation Workshop tilbyder indkvartering og/eller rejselegater til udvalgte deltagere.
Ansøgningsfrist: 2. december 2016.
Læs mere om 3D Character Animation 2017 og find ansøgningsskema her.