Filminstituttet inviterer den 9. juni kl. 9-11 til FIKTIONSDAG TO-GO #2, et webinar om ‘Publikum og distribution i en coronatid’. Vi har inviteret en række repræsentanter fra de danske biografer, distributører og producenter samt brancheorganisationerne. De er alle blevet bedt om at holde et kort digitalt oplæg, som skal danne grundlag for en fælles status og erfaringsudveksling i forhold til, hvordan biograferne og de kommende filmlanceringer får bedst mulige vilkår i en genåbningsfase, der allerede er i gang. Webinaret giver også en status på, hvordan filmforbruget har været under epidemien med et markant øget forbrug på streaming.
Webinaret ‘Publikum og distribution i en coronatid’ indledes med en velkomst af Filminstituttets direktør Claus Ladegaard og en introduktion til programmet ved lanceringskonsulent Sanne Juncker Pedersen.
Biografernes situation midt i corona
- Asger Flygare (CEO Nordisk Film Biografer)
- Line Daugbjerg Christensen (direktør, Øst for Paradis)
- Lars Werge (direktør, Danske Biografer)
- Mads Nedergaard (formand, FAFID)
- Lykke Lind Thomsen (direktør, Biografklub Danmark)
Cases: To film påvirket af biografernes nedlukning
- ‘Kød & blod’ ved Merete Christensen (distributør, Scanbox)
- ‘Vores mand i Amerika’ ved Christina Rosendahl (instruktør) og Jonas Frederiksen (producer, Nimbus Film)
Filmforbruget hjemme oplevede markant vækst
- Adrian Mandrup (VP Nordic Sales, Nordisk Film)
- Casper Hald (CEO, Blockbuster.dk)
Vi glæder os til at byde jer virtuelt velkommen og håber, at arrangementet vil bidrage til fælles information og videndeling om publikum og distribution i en tid, der stadig er præget af corona.
Kommende webinar:
Internationalt samarbejde, når verden er lukket ned
16. juni 9.00 – 11.00
Filminstituttet har inviteret en række internationale aktører, som repræsenterer udvalgte europæiske filmfonde, filmfestivaler, salgsagenter, international PR. De vil i en samtale med repræsentanter fra Filminstituttets internationale afdeling, redegøre for international finansiering, festivaldeltagelse, internationalt salg samt PR arbejdet i et ny digital virkelighed, hvor grænserne er lukket ned og de største film festivaler og markeder er aflyst, udskudt eller flyttet online. Webseminaret vil også forsøge at redegøre for, hvad fremtiden byder på i forhold til det fremtidige, internationale samarbejde.
Fuldt program samt link til tilmelding følger onsdag 10. juni pr. nyhedsbrev samt på dfi.dk/fiktionsdagen.