Nye danske resultater i Creative Europe

Resultater for Market Access, Training, Single Project og TV Programming er netop offentliggjort af Europa-Kommissionen

Det er med flotte resultater til Danmark, at Europa-Kommissionen i denne og sidste uge offentliggjorde den samlede oversigt over følgende calls under Creative Europe Media-delprogrammet: "Access to Market" - "Single Project" - "TV Programming" og "Training", der dækker over de EU-støttede kurser og efteruddannelser i Europa.

TRAINING
Danmark har i ansøgningsrunderne klaret sig godt, og ligger i støtten til Training med en succesrate på 67% flot over gennemsnittet. Der er i alt støttet fire danske training- og workshopforløb:

- CPH:LAB - new visions / new partnerships / new markets (Fonden for de københavnske filmfestivaler)
- 3D Character Animation & Visual Effects (VIA University College)
- AniDox:Lab (VIA University College)
- Animation Sans Frontiers (VIA University College)

ACCESS TO MARKET
Access to Market har opnået en succesrate på 100%, hvilket dog afspejler, at der kun har været én ansøgning - men en succesfuld ansøgning. Det er European Documentary Network, der har fået støtte af Creative Europe til deres EDN Workshops Southern Europe.

TV PROGRAMMING
TV Programming har en succesrate på 50%, hvilket ligeledes ligger over gennemsnittet for callet, og har givet produktionsstøtte til:
- Made in Copenhagen "Afghan Justice"
- SF Film Production "Norskov"

Derudover har "Broen III" fået 1.000.000 EUR i støtte fra TV Programming, hvor en del af summen går til Nimbus Film i Danmark, som er co-production partner. Det samme gælder Miso Film, som har en filial i Sverige, der ligeledes har fået støtte fra TV Programming på en sum af 500.000 EUR.

SINGLE PROJECT
Der er to danske projekter, der har fået støtte under Single Project, hvilket svarer til en succesrate på knap 67% - hvor to ud af tre ansøgte projekter har fået tilsagn om støtte. Disse projekter er:
- Nice Ninja "Lille Allan"
- SF Film Production "Fang Rung"

Dermed har den danske hjemtagning på Media-delen af Creative Europe programmet for længst rundet de 30 mio. kr. i 2014.

Se de samlede resultater samt de præcise beløb på Europa-Kommissionens hjemmeside eller her på sitet under Resultater