Støttede projekter – Efterår 2016

House of LoveSex

Genre: Dokumentar og animation - tværmedielt læringsunivers
Platform: Web
Producent: Magma Film & TV
Støttebeløb: DKK 175.000 (projektudvikling)  

Et interaktivt digitalt univers for unge ml 15-25 år. Ideen er et online forum med fortællinger om kærlighed og sex. Projektet vil afsøge temaer som: Den første gang, Mine hemmelige tanker, Mine grænser, Andres erfaringer, Er kærlighed og sex det samme, Hvad gør man – hvad bør man? 


Hugo og Holger 

Genre: Interaktiv animation
Platform: Tablets 
Producent: Wil Film ApS
Støttebeløb: DKK 100.000 (ideudvikling)  

Hugo er lidt mere end næsten blind. Han går i skole hver dag, men tager den forkerte dør, tror han er i klasselokalet, når han egentlig er på toilettet….Hugo bor alene i et faldefærdigt hus og trænger til en ven. En dag går han ned til dyrehandleren for at få en hund. Dyrehandleren vil rigtig gerne af med deres enorme elefant - og elefanten Holger vil enormt gerne være Hugos nye ven. Så han kommer med hjem – og nu er Holger altså Hugos hund! Sådan begynder deres liv sammen.


Nibelungens Ring - VR 

Genre: Interaktiv opera/dokumentar
Platform: VR head sets
Producent: Klassefilm ApS
Støttebeløb: DKK 100.000 (ideudvikling)  

NIBELUNGENS RING – VR ønsker - gennem en række nedslag i Wagners Nibelungens Ring - at formidle denne opera til en ung målgruppe, som ikke normalt interesserer sig for opera. I VR forenes en dokumentarisk oplevelse af at gå i operaen med interaktive bidder af et animeret Wagner univers.


PINGPONG

Genre: Alternate Reality Game
Platform: Web 
Producent: PlansRule IVS 
Støttebeløb: DKK 100.000 (ideudvikling)  

PINGPONG er – i tråd med ”Alternate Reality Game” -genren - en fiktionsoplevelse, som giver sig ud for at være virkelig, og hvor brugeren grundlæggende er i tvivl om, hvad der er virkelighed, og hvad der er fiktion. En central blogger på et virkeligt onlineforum forsvinder tilsyneladende, og efterlader spor der peger i retning af en omfattende sammensværgelse. Vil forummet involvere sig i jagten på den forsvundne? Og hvordan reagerer vi, når grænserne mellem virkelighed og fiktion begynder at sløres?


SOTS VR

Genre: Interaktiv 360° animation
Platform: Occulus Rift og Samsung Gear VR
Producent: Nørlum ApS
Støttebeløb: DKK 100.000 (ideudvikling)

Titlen SOTS VR dækker over et VR-projekt, der udspringer af den Oscarnominerede animationsfilm ”Song of the Sea”. Projektets udgangspunkt er et ønske om at udnytte filmens særegne og flotte univers til at lave en VR-oplevelse, hvor man dykker ned i to underforståede scener fra filmens fortælling, som ikke er fuldt fortalte i selve filmen. 


Vokabulantis 

Genre: Interaktiv animationsfilm
Platform: PC/Mac og web
Producent: KONG Orange
Støttebeløb: DKK 560.000 (projektudvikling)  

VOKABULANTIS er en interaktiv filmisk oplevelse, hvor omdrejningspunktet er de to generte børn, Kurt og Karla, der har det svært med at udtrykke deres følelser overfor hinanden. Sproget vil ikke rigtig falde på plads, det bryder sammen, og så starter en poetisk rejse ind i sproget, hvor de – ved at møde sprogets bestanddele – trin for trin kommer tættere på at kunne sige de forløsende ord.

Kontakt

Simon Løvind
Tlf. +45 2537 0002
simonl@dfi.dk

Christina Ramsø Thomsen
Tlf. +45 2426 7441
christinart@dfi.dk

Mikkel Thomassen
Tlf. +45 4061 9362
mikkelt@dfi.dk

Karen Jakobsen
Tlf. +45 2332 9005
karenj@dfi.dk