Støttede projekter - Forår 2018

The Hangman at home

Genre: Eksperimentel animation
Platform: VR installation og kortfilm
Producent: Late Love Production IVS
Støttebeløb: DKK 480.000 (projektudvikling)  

THE HANGMAN AT HOME er planlagt som en animeret VR-installation egnet til udstillingsrum kombineret med en animeret kortfilm. Projektet er inspireret af - og tager sit afsæt i – det ca. 100 år gamle digt ”THE HANGMAN AT HOME” af Carl Sandburg, der undersøger det eksistentielle spørgsmål: Hvordan kan en bøddel samtidig leve et almindeligt liv? Hvordan kan han sidde i sit hjem med sin familie som enhver anden?


Truth Hunter

Genre: Drama-dokumentarisk spiloplevelse
Platform: Web
Producent: Batavia Media ApS
Støttebeløb: DKK 565.000 (projektudvikling)

TRUTH HUNTER er et interaktivt dramatiseret dokumentarspil, hvor man sættes i rollen som en efterforsker, der skal finde skyldige for krigsforbrydelser i Eks-Jugoslavien. Målet er at samle tilstrækkeligt med beviser, så de skyldige kan bringes for retten. Undervejs udsættes brugeren/spilleren i skikkelse af efterforskeren, for en lang række moralske dilemmaer, der udfordrer hvorvidt det overhovedet er muligt at finde frem til brugbare beviser.


Springet

Genre: VR dokumentar
Platform: VR film
Producent: Immersive stories 
Støttebeløb: DKK 95.000 (ideudvikling)  

En VR film sammen med podcast, en udstilling med fysiske og digitale modeller af og om arkitektens Dorte Mandrups arbejde. Et indblik både i skabelsesprocessen samt et portræt af Dorte Mandrups virke, tre af hendes eksisterende bygninger og det liv, som udspiller i og omkring dem.

Katrina´s Dilemma

Genre: Ungdomsdrama
Platform: Online samt VR/360 film
Producent: Die Asta Experience ApS
Støttebeløb: DKK 100.000 (ideudvikling) 

Hovedhistorien er en interaktiv fiktion om Katrina, der er med sin skole på lejrtur. Det går op for Katrina, at hendes veninde og senere også Katrina selv, bliver forfulgt af en stalker, og der begynder pludselig at dukke personlige ting og billeder af dem op på nettet. Temaet kredser om personligt ansvar og cyberstalking/digital adfærd og mobning.


Let´s kill a Story

Genre: Børnegyser
Platform: Tv-serie med tilhørende app
Producent: Savannah Entertainment ApS
Støttebeløb: DKK 100.000 (ideudvikling) 

Et interaktivt gyser-fiktionsformat. En gruppe børn på 10-13 år er strandet i en nedbrudt bus ude i en skov, hvor chaufføren er gået efter hjælp. Det bliver aften og nat, så for at fordrive tiden begynder børnene at lege med app’en “Spin the Knife”, og nu begynder fiktionen i app’en at blande sig med virkeligheden.


Take over the World – Make Friends not War

Genre: Spil i dokumentarunivers
Platform: Web eller app
Producent: Good Company Pictures
Støttebeløb: DKK 99.940 (ideudvikling) 

Projektet vil løfte karaktererne fra dokumentarfilms-projektet ”Kim Kanonarm overtager verden” ind i et simpelt spilunivers, og der arbejde videre med karakterernes særlige styrker og evner – i forhold til at passe på og styrke spillets handlende centrum: Kim Kanonarm. Også i dette spilunivers, skal han hjælpes til at fuldføre sin spilmission med venners hjælp.


Velos historier

Genre: Interaktiv animeret børnebog
Platform: iPad 
Producent: Anders Ladegaard
Støttebeløb: DKK 72.500 (ideudvikling)
 
Projektet er en opfølger på den første app-udgivne historie om drengen Velo: ”Hvad siger et menneske?”, der på en åben, nysgerrig og lidt melankolsk vis kredser omkring menneskelige udtryksformer, og præsenterer de klassiske kunstformer som en del af svaret: dans, poesi og musik. I VELOS HISTORIER bliver der gået et skridt videre med en børnefortælling, der handler om, hvordan det er at have alvorlig sygdom tæt inde på livet. 

Kontakt

Simon Løvind
Tlf. +45 2537 0002
simonl@dfi.dk

Christina Ramsø Thomsen
Tlf. +45 2426 7441
christinart@dfi.dk

Mikkel Thomassen
Tlf. +45 4061 9362
mikkelt@dfi.dk

Karen Jakobsen
Tlf. +45 2332 9005
karenj@dfi.dk