Filmfolk dater

New Danish Screen har inviteret filmproducere og markedsføringstalenter til dating på Det Danske Filminstitut fredag den 20. august.

Ti innovative markedsføringstalenter med forskellig baggrund – fra sociale medier over konceptudvikling til design og events – vil præsentere hver deres bud på lancering af den samme case: "Rosa Morena", aktuel dansk spillefilm produceret med støtte fra New Danish Screen.

Herefter er der speeddating, hvor producere og markedsføringsfolk mødes én til én og taler sammen i 15 minutter.

Formålet med datingarrangementet er at bringe branchefolk med særlige kompetencer sammen og skabe et rum for at nye samarbejdsrelationer kan opstå. Jakob Høgel, kunstnerisk leder af New Danish Screen, siger om arrangementet, der er det første af en række:

"Jeg håber, det bliver sjovt for de deltagende – og at der opstår nogle nye, givende samarbejder. Hvad markedsføring af dansk film angår, har vi jo aldrig så mange penge at gøre godt med som f.eks. en amerikansk film. Så vi må tænke og handle endnu mere kreativt f.eks. ved at udnytte de sociale medier mere opfindsomt. Der findes så meget talent i Danmark inden for de visuelle medier – vi håber, at vi kan være med til at skabe rum for, at der opstår synergi blandt nogle af dem."