I 1988 tvinger et massivt internationalt pres den chilenske militærdiktator Augusto Pinochet til at afholde folkeafstemning om sit formandsskab. Oppositionens ledere overtaler en smart ung reklamemand, René Saavedra, til at stå i spidsen for kampagnen, der skal få det chilenske folk til at stemme NEJ! Med knappe ressourcer og under konstant overvågning og trusler fra Pinochets efterretningstjeneste kæmper Saavedra og hans team en ulige og farlig kamp. Men er en sjov reklamefilm med humor og Coca Cola-æstetik nok til at vælte en diktator?
Instruktør Pablo Larraín har valgt at optage hele filmen på videoformatet U-matic, som var det anvendte format til tv-produktion i 80'ernes Chile.
"No" er den første chilenske film, som har opnået nominering til en Oscar for Bedste ikke-engelsksprogede film. På Rottentomatoes har "No" en score på 92%. Den havde international premiere på Cannes Film Festival i 2012 og har været vist på bl.a. Telluride Film Festival, Locarno Film Festival og Sundance Film Festival.
Filmen distribueres herhjemme af Reel Pictures med arthousefilm-støtte fra Det Danske Filminstitut.