Med sloganet: ”Rigtig korsettering er grundlaget” ville Magasin du Nord oplyse kvinderne om vigtigheden af at købe undertøj i den rette størrelse. Reklamefilmen var en del af fremstødet: ”Bliv en ny kvinde” som Magasin lavede i samarbejde med Femina i 1957. Igennem en uge var Magasin på Kongens Nytorv dækket med reklameplakaten for ”Bliv en ny kvinde”, og stormagasinet tilbød varer inden for tøj, bolig og beauty, som skulle gøre de danske kvinder til nye kvinder. Kampagnen blev suppleret med foredrag og opvisninger på Mercur Teatret i København, hvor de fremmødte kvinder kunne lære tips og tricks indenfor rengøring, hår, make-up og mode. Femina udkom i samme uge med et blad, som ligeledes præsenterede vejen til at blive en ny kvinde.
Abonnér på 'Nyheder fra Filminstituttet' og få seneste nyt om dansk film og Filminstituttets aktiviteter i din indbakke. Nyhedsbrevet udkommer 3-4 gange om måneden.