Optagelser af Lillebæltbroens tilblivelse. Broarbejdet omfatter tre etaper: Brofagene på land, strømpillerne og ståloverbygningen. Først rejses et gigantisk tømmerstillads på land til brobuerne. Dernæst opstilles støbeforme til jernbetonen til brobuerne. Og så går det store støbearbejde i gang. Fremstilling af brobanen ovenpå buerne. Det arbejdes på de landfaste bropiller fra både Fynsiden og Jyllandsiden. Strømpillerne fremstilles ved hjælp af en sænkekasse, som støbes på land, den vejer 6500 tons. Efter stabelafløbningen skal sænkekassen vendes og fyldes med vand, så den sætter sig på havbunden. Så kan arbejdet med nedsætning af rørene begynde. Der er brug for dykkerhjælp på havbunden. I et arbejdsrum i bunden af sænkekasserne knokler arbejdsmænd med støbearbejde. Sidste fase er ståloverbygningen oppe i højderne. Og så støbes brobanen, så den er klar til asfaltering og skinnelægning. Endelig er der aflevering af det store arbejde fra de udførende firmaer til DSB's kommision.
Arbejdet blev påbegyndt den 17. december 1925, og broen stod færdig til indvielse 14. maj 1935.
Abonnér på 'Nyheder fra Filminstituttet' og få seneste nyt om dansk film og Filminstituttets aktiviteter i din indbakke. Nyhedsbrevet udkommer 3-4 gange om måneden.