Støtteportalen

Her finder du nyheder, driftinformation, vejledninger og hyppigt stillede spørgsmål om brugen af støtteportalen.

Information om støtteportalen

Driftforstyrrelsen hos NemLogin er nu løst

Dato: 08-11-2024, kl. 10.01

Driftsforstyrrelsen, som tidligere i dag blev meldt ud, er nu blevet løst, og man kan nu igen logge på Støtteportalen med MitID/MitID Erhverv.

Oplever du problemer med at logge på, så kontakt gerne vores tekniske support.

stoetteportal@dfi.dk
Tlf: 3374 3444

Ændring på placering af ansøgningsskemaer til lancering og PublikumsFokus

Dato: 16.08.2024
Vi har rykket lidt rundt på placeringen af ansøgningsskabeloner til lanceringsstøtte og PublikumsFokus i Støtteportalen. De ligger nu under de enkelte overordnede formater man kan søge om, dvs. Spillefilm, Dokumentarfilm og Kort Fiktion.
Projekter under New Danish Screen skal også finde ansøgningsskabeloner for lancering og PublikumsFokus under de tre formater.

New Danish Screen-ansøgning på Støtteportalen

Dato: 08.05.2024
Udrulningen af det nye digitale ansøgningssystem – Støtteportalen – er i fuld gang. Den 8. januar kom turen til New Danish Screen.

Det er vigtigt at have MitID Erhverv login på plads, hvis man planlægger at søge om støtte.

Opdatering af budgetformularer

Dato: 01.02.2024
Vi har erfaret, at budgetformularerne i Støtteportalen kan være vanskelige at udfylde korrekt, da tillæggene (budgetusikkerhed, administrationstillæg samt producent overhead på Kort- og dokumentarfilm) beregnes på baggrund af de indtastede beløb, og at disse ikke altid stemmeroverens med de fatiske beløb for tillæggene i det detaljeret budget.

Vi har derfor ændret budgetformularerne, så felterne for ekskluderet beløb, procentsats samt beløb for tillæg nu er skrivefelter. Det betyder, at man som ansøger skal udfylde disse felter med de tilsvarende tal fra ens detaljeret budget. 

FAQ


Her finder du svar på de hyppigst stillede spørgsmål angående brugen af Filminstituttets støtteportal.

Hvordan finder jeg eksisterende projekt og sag

Støttesystemet er således at der er et projekt fx. en film og så søger man støtte til dette. Da man ofte søger flere støtter til samme projekt, bliver disse derfor underliggende sager under projektet

Har man åbnet projektsiden, så kan man også åbne støttesiden i afsnittet "støtter til projektet"

Hvordan indsender jeg et bilag?

Der skal indsendes et nyt bilag til en indsendt ansøgning, men hvordan gøres dette?

På støttesiden i afsnit FORMULAR klikkes der på BILAG

Der ligger en række bilagsmuligheder og finder du ikke en der passer direkte, så anvend  "evt. andre"

Hvordan indsender jeg en aflevering?

I en igangværende støttesag er der tilknyttet en række afleveringer, så som "støttetilsagn retur", udviklingsresultat, regnskab mv. Når disse skal indsendes, gå til støttesiden og find afsnit AFLEVERINGER

i det pop-up der nu kommer klikker man på afleveringstekst eller ikonet til højre, så kan der uploades aflevering og klik indsend.

 

Jeg vil gerne dele min ansøgning med en anden, hvordan gør jeg det?

Det er muligt at dele sin ansøgning med en anden på holdet/ eller i selskabet. 

OBS. Den person man gerne vil dele si ansøgning med, skal have oprette en profil i støtteportalen.

Gå ind på støttesiden på den ønskede støtte og under Handlinger vælger man Adgangsliste

I pop-op vælger man først Samarbejde og dernæst Tilføj samarbejdspartner

Dernæst indtastes mailadresse på den person, som man ønsker at dele støtten med og trykker Fortsæt. Det er vigtigt at mailadressen er identisk med den som profilen indeholder.

Som det sidste vælger man enten at give læse adgang eller læse + skrive adgang - derefter trykker man Bekræft.

 

 

Hvordan sletter jeg min kladde? og hvordan sletter jeg et fejloprettet projekt?

Det kan ske at der oprettes en nyt projekt ved en fejl, eller en forkert ansøgningskladde og at man så gerne vil slette. 

Kladde slettes ved at man først åbner kladden, som ligger under projektet

Du kan også anvende filter og finde kladde frem. Klik på kladde og under Handlinger at vælge slet kladde.

Har du fejloprettet et projekt kan man slette inde fra projektsiden, I venstre side under Handlinger  vælger man Slet tomt projekt og bekræfter valget i pop-up vinduet.

Teknisk support

Spørgsmål til Filminstituttets Støtteportal kan stilles til følgende e-mail adresse eller telefonnummer
Mail: stoetteportal@dfi.dk
Tlf: 3374 3444
Telefontid: 09.00 - 15.00