Det er en af de helt store drenge, der nu skal lege med en af de små. Mediekoncernen Egmont har købt sig ind i ABCiTY A/S, der står bag ABCiTY-spillet. Et spil, der gennem leg, skal hjælpe børn med at lære at læse og skrive.
Bag det nye samarbejde ligger en vision om, at spillet skal ud til børn uden for det danske sprogområde. Først skal ABCiTY videreudvikles til en række nye medieplatforme, og på sigt skal det komme ud til børn i Nordeuropa og Kina.
Ifølge digital direktør i Egmont Kids Media, Peter Schrøder, kan Egmont i fremtiden godt finde på at placere penge i lignende virksomheder.
"Aftalen repræsenterer præcis den slags investeringer, vi gerne vil gøre flere af fremover. Det [ABCiTY] er et ambitiøst og gennemarbejdet koncept, som er kommet flot fra start, og som fra begyndelsen er udviklet til at fungere på mange platforme," sig Peter Schrøder i en pressemeddelelse.
Parterne har valgt ikke at offentliggøre salgsprisen og Egmonts ejerandel. Egmont-koncernen havde i 2010 en nettoomsætning på 10,5 mia.
ABCiTY er udviklet med støtte fra Det Danske Filminstituts Spilordning.
Læse mere om ABCiTY på www.abcity.dk.