Den danske spilbranche har de seneste år savnet eksempler på danskproducerede spil med international gennemslagskraft. Men meget tyder på, at det dystre, monokrome og ambitiøst animerede platformspil "Limbo" står overfor et markant gennembrud.
Udviklerne, Playdead, - med adresse i Spilhuset i København - har allerede høstet erkendelse ved den nyligt overståede Independent Games Festival i Californien, og den internationale spilpresse er begyndt at rette lyset mod København. F.eks. skriver Wired.co.uk at "… du vil straks blive slået af den betydelige personlighed, som "Limbo" udstråler, og hvor naturtro animationen er – ligesom de bedste spil, er det umiddelbart genkendeligt, samtidig med at det ikke ligner noget andet."
Playdead har indgået en eksklusiv aftale om distribution via Microsofts Xbox Live Arcade. Det er første gang et danskproduceret spil kommer igennem nåleøjet og er ensbetydende med en potentielt massiv eksponering overfor systemets 20 millioner brugere. Playdeads direktør Dino Patti forventer at kunne oplyse lanceringsdato mv. efter den store branchefestival E3 i slutningen af juni.
Limbo er støttet af New Danish Screen - Spilordningen.