Støtteportalen

Her finder du nyheder, driftinformation, vejledninger og hyppigt stillede spørgsmål om brugen af støtteportalen.

Information om støtteportalen

Nye åbningstider for support

Dato: 20.03.2025
Vi har ændret lidt i den åbne telefontid for supporttelefonen. Det betyder at man kan ringe mandag - torsdag kl. 10-15

Ændringen tager effekt fra mandag d. 24 marts.

Det er blevet enklere at arbejde med kladder

Dato: 17.02.2025
Vi har gjort det enklere at arbejde med formular-kladder på en støttesag.

Har du åbnet fx en budgetformular på din støttesag, indtastet nogle af budgettallene og gemt den som kladde, så kan du nu åbne kladden direkte via Formular-boksen ved at klikke på Budget og så arbejde videre med kladden.

Du behøver derfor ikke længere at åbne kladden fra fanebladet Supplerende dokumentation. Er der ikke blevet gemt en budgetkladde, vil der i stedet blive åbnet en blank budgetformular.

Ændringen gælder alle tilgængelige formularer på en støttesag.

FAQ


Her finder du svar på de hyppigst stillede spørgsmål angående brugen af Filminstituttets støtteportal.

Hvordan finder jeg eksisterende projekt og sag

Støttesystemet er således at der er et projekt fx. en film og så søger man støtte til dette. Da man ofte søger flere støtter til samme projekt, bliver disse derfor underliggende sager under projektet

Har man åbnet projektsiden, så kan man også åbne støttesiden i afsnittet "støtter til projektet"

Hvordan indsender jeg et bilag?

Der skal indsendes et nyt bilag til en indsendt ansøgning, men hvordan gøres dette?

På støttesiden i afsnit FORMULAR klikkes der på BILAG

Der ligger en række bilagsmuligheder og finder du ikke en der passer direkte, så anvend  "evt. andre"

Hvordan indsender jeg en aflevering?

I en igangværende støttesag er der tilknyttet en række afleveringer, så som "støttetilsagn retur", udviklingsresultat, regnskab mv. Når disse skal indsendes, gå til støttesiden og find afsnit AFLEVERINGER

i det pop-up der nu kommer klikker man på afleveringstekst eller ikonet til højre, så kan der uploades aflevering og klik indsend.

 

Jeg vil gerne dele min ansøgning med en anden, hvordan gør jeg det?

Det er muligt at dele sin ansøgning med en anden på holdet/ eller i selskabet. 

OBS. Den person man gerne vil dele si ansøgning med, skal have oprette en profil i støtteportalen.

Gå ind på støttesiden på den ønskede støtte og under Handlinger vælger man Adgangsliste

I pop-op vælger man først Samarbejde og dernæst Tilføj samarbejdspartner

Dernæst indtastes mailadresse på den person, som man ønsker at dele støtten med og trykker Fortsæt. Det er vigtigt at mailadressen er identisk med den som profilen indeholder.

Som det sidste vælger man enten at give læse adgang eller læse + skrive adgang - derefter trykker man Bekræft.

 

 

Hvordan sletter jeg min kladde? og hvordan sletter jeg et fejloprettet projekt?

Det kan ske at der oprettes en nyt projekt ved en fejl, eller en forkert ansøgningskladde og at man så gerne vil slette. 

Kladde slettes ved at man først åbner kladden, som ligger under projektet

Du kan også anvende filter og finde kladde frem. Klik på kladde og under Handlinger at vælge slet kladde.

Har du fejloprettet et projekt kan man slette inde fra projektsiden, I venstre side under Handlinger  vælger man Slet tomt projekt og bekræfter valget i pop-up vinduet.

Rettighedsoverdragelse, når f.eks. instruktør har ansøgt og en producent skal indsende ansøgning i eksisterende projekt

Det forekommer jo ofte at ansøger er en privatperson fx en instruktør eller manuskriptforfatter som har ansøgt og modtaget enten en Idéudviklingsstøtte eller en Manuskriptstøtte. Derefter skal han/hun sammen med producent ansøge om udviklingsstøtte. I så fald skal der først ske en overdragelse af de systemmæssige rettigheder, så den nye udviklingsstøtte er knyttet til det oprindelige projekt og Idéudviklingsstøtte/Manuskriptstøtte. Det er kontaktpersonen på projektet fx instruktøren/manuskriptforfatteren, der skal indsende rettighedsoverdragelsen.

Man åbner Projekt-siden, scroller lidt ned til boksen Formularer og vælger Rettighedsoverdragelse.

 

I pop-up vinduet udfylder man felterne i formularen, uploader overdragelsesaftalen og trykker Indsend:

Det en forudsætning, at den person, som skal indtastes som kontaktperson, har oprettet en profil i Støtteportalen.

 

Teknisk support

Spørgsmål til Filminstituttets Støtteportal kan stilles til følgende e-mail adresse eller telefonnummer
Mail: stoetteportal@dfi.dk
Tlf: 3374 3444
Telefontid: Mandag til torsdag fra 10.00 - 15.00
Henvendelser uden for telefontiden kan gøres via mail